• Agda90

    Byte av skola vid gemensam vårdnad

    Han kan inte ta med barnet hur som helst. Varför ska det han säga vara det som gäller?

    Ska pojken flytta med pappan OCH byta skola utan att du har något att säga om saken medan han förbjuder pojken att byta skola om han bor kvar hos dig?
    Jag får inte ihop det!

    Ta hjälp av familjerätten. 

  • Agda90
    Anonym (Mamma) skrev 2024-01-16 12:26:10 följande:
    Kan ju alltid försöka hävda detta såklart. Skolan ligger nära min kommun (landsbygd) så där går några elever som bor på fel sida om gränsen. Det tar ca 10 minuter att köra dit från mig dock.

    Vad händer om jag helt enkelt hävdar att jag faktiskt inte kan lämna/hämta? Kan han kräva att barnet flyttar till honom då? Eller måste barnet få byta pga skolplikt? Barnet har dessutom helsyskon som går i skolan i min kommun. Helsyskonen går i 6an respektive 8an och har ingen kontakt med pappan längre. Pappan hävdar att det är barnens fel och barnen upplever att han inte bryr sig om dem. Familjerätten har försökt hjälpa utan resultat. Barnet som går i 6an kommet ju byta skola i högstadiet så det kanske inte går att hävda att barnet bör gå med syskonet?
    Är det barnet som går i 6:an som just nu går i skola i annan kommun?
  • Agda90
    Anonym (Mamma) skrev 2024-01-16 12:41:38 följande:
    Ajdå, nä det blir ju verkligen ingen bra lösning. Det är inget alterntiv att barnet bor med pappan på heltid. Vet inte vad som skulle hända om jag inte fanns tillgänglig. Han nekar barnet vård och låser in barnet varje gång det är sjukt eller "jobbigt". 
    Har du dokumenterat det? För det är barnmisshandel!

    Jag tycker att du ska ta hjälp av soc. Pappan vill inte vara pappa till två av sina tre barn och det tredje låser han in... ?? 
    Han ska inte ha någon vårdnad alls om något barn!
Svar på tråden Byte av skola vid gemensam vårdnad