• Anonym (Hmm)

    Ångrar min otrohet

    Jag har varit otrogen mot min parter. det hände för några veckor sedan. Det var absolut inte planerat och nu i efterhand väldigt konstigt att det ens hände. Inte någon person jag känner attraktion till alls. Vi var ute och festade och jag följe med honom hem. Jag har nu sån fruktansvärd ångest över detta att jag inte vet vad jag ska ta mig till. jag har inte berättat detta för min parter och han verkar inte ha någon misstänkte om att detta hänt heller. Var väldigt berusad och har mycket minnesluckor från kvällen men jag förstod vad som hänt på morgonen när jag vaknade och jag var i chock. Känner mig otroligt äcklig. Någon som varit i liknade situation? Jag har bestämt mig för att inte berätta för övrigt. Det hade sårat alldeles för mycket?

  • Svar på tråden Ångrar min otrohet
  • Tom Araya
    Um Hamza skrev 2024-02-28 22:42:44 följande:

    Minns du att du gjorde ett aktivt val att följa med? Minns du att du deltog aktivt i sexet? Du har ju blivit utnyttjad, om du har såna minnesluckor så har den andra personen definitivt dragit fördel av din situation.  Är du 100 på att du inte blev drogad? Det låter inte alls bra att det var först på morgonen du förstod vad som hänt. 


    Nu är du ute på hal is.... den TS har legat med skulle alltså på förhand känna till vad TS kommer att minnas och inte och där bära ett ansvar utefter det?!
  • Anonym (Isa)

    Jag skulle inte ha berättat om jag hade varit otrogen på fyllan en gång..
    Iaf inte om det hade varit med en total främling som man aldrig mer vill eller kommer träffa på..
    Vad är meningen med att berätta och såra någon annan pga ett misstag..

    Jag skulle inte själv vilja veta om min man gjorde ett missstag o var otrogen..Jag fick veta att mitt ex var otrogen på fyllan och det tog bort alla känslorna jag hade för honom på 5 röda sekunder.
    Så om du berättar är ju risken stor att han lämnar eller tappar alla känslor och/eller respekten för dig..

    Däremot om det hade varit en bekant eller om jag bodde i en liten "byhåla" där risken att stöta på honom igen var överhängande..Så skulle jag nog berättat innan han fick höra det av någon annan. Vilket är ännu värre.

  • Anonym (Man)

    Om du är seriös med att det var ett stort misstag och aldrig tänker göra det igen så berätta inte. Då är det han som kommer må dåligt och du lättar ditt samvete. Det är du som skall må dåligt. Håll det för dig själv och lid i tysthet och dra lärdom av detta i framtiden. 

  • Anonym (P)

    Hade du förlåtit honom för samma sak?
    Fegt att inte berätta , han har rätt att veta.

  • Anonym (S)

    Om du ångrar detta o det definitivt var ett misstag när du var full o du inte har känslor för personen så är det bara destruktivt att berätta, du förstör din relation o din man kommer må dåligt, men du måste definitivt se till att det aldrig händer igen?

  • Anonym (FYI)

    Att inte berätta, eller att fortsätta relationen som om inget hänt, har inget med omsorgen till partnerns känslor att göra. Det är enbart själviskt.

  • Anonym (typ så)
    Anonym (FYI) skrev 2024-02-29 13:59:12 följande:

    Att inte berätta, eller att fortsätta relationen som om inget hänt, har inget med omsorgen till partnerns känslor att göra. Det är enbart själviskt.


    Håller med, så jävla falskt och fegt att försöka få det att låta som att man bara  värna om sin partner när det är uppenbart att det enda man värnar om är sitt eget skinn. Tror man på det där själv?
  • Anonym (typ så)

    Om du älskar och respekterar honom så är det klart att du ska berätta så han själv kan få välja vad han vill göra av det.  Eller så kan du fega och hålla tyst för att slippa få skit för det men då blåser du honom bara ytterligare och manipulerar honom att vara kvar i en relation han kanske inte valt om han fått välja själv.

    I grunden handlar det om vilken slags människa du vill vara, ärlig och osjälvisk eller falsk och egoistisk. Dina val kommer avgöra vilken av dessa du valt att vara.

  • Anonym (Har gjort det själv....)

    Om du har en långsiktig relation;
    Behåll det för dig själv. Bearbeta olustkänslan i din ensamhet. Berätta inte detta för ngn vän. Efter några månader kommer olusten sakta släppa.
    Att berätta kan få mkt stora konsekvenser för dig från din partner, vänner, släkt etc.
    Jag landade fel en kväll. Sakta försvinner olusten med tiden är min tröst till dig.

  • Anonym (typ så)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-02-28 22:20:31 följande:
    Ångrar min otrohet

    Jag har bestämt mig för att inte berätta för övrigt. Det hade sårat alldeles för mycket?


    Du tror inte att det är 100 ggr mer sårande att utöver att din partner varit otrogen så blåste personen sen dessutom dig på X antal år av ditt liv genom att undanhålla sin otrohet för dig för att själv slippa lindrigt undan?

    Hade du själv uppskattat att bli manipulerad att vara kvar i en relation du annars valt bort genom att man undanhöll sanningen för dig?

    Vilket av dessa två han tycker är bättre/sämre borde vara HANS val att göra.
Svar på tråden Ångrar min otrohet