Inlägg från: Cereal Killer |Visa alla inlägg
  • Cereal Killer

    Färsk tonfisk…

    Ilonian123 skrev 2024-03-09 18:46:06 följande:

    Tack för era svar. Ja det är fruktansvärt, hade känts förfärligt om något jag omedvetet gjort skulle skada bebis  // Gråter Tack för tipset.

    Nu kollade jag igenom bilder bakåt i tiden (då jag gärna tar bilder på mat) och ser att jag ätit det betydligt fler gånger, innan jag plussade? Dels grillad tonfiskfilé 2ggr när vi var i Italien i augusti, men därefter även Spicy tuna roll för 6 månader sen, tonfisktartar för 5 månader sen samt friterad tonfisk i en fisktacos (två små, tapassize) dagen innan jag plussade 5 december? Fan alltså! 


    Jag kommer självklart hålla mig borta från tonfisk fr.o.m. nu men det hjälper ju inte om skadan redan är skedd? Gråter


    Och ändå motsvarar mängden tungmetaller du fått i dig av dessa måltider med all sannolikhet inte ens en promille av det du redan hade i kroppen sedan tidigare. Vi är alla lite tungmetallsförgiftade, men de flesta av oss får trots det barn som är normalintelligenta och kommer att leva till ca 85 eller så. Nu menar jag inte att man inte ska följa kostråden, tvärtom tycker jag det är viktigt att tänka på vad man stoppar i sig och sina barn, men det finns liksom ingen anledning att hänga upp sig på specifika detaljer utan man får försöka se till helheten. 

Svar på tråden Färsk tonfisk…