Inlägg från: Anonym (Kaffedraken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kaffedraken)

    Är det sant att alla män tänker på sex stor del av dagen

    Anonym (Vi) skrev 2024-04-06 19:43:18 följande:

    Jag är kvinna och tänker också ofta. om det finns en man jag tycker lite om. Det är subtilt, mer känslomäsdigt, att man är i en stressig period,  behöver värme och omtänke. Tänker på hans blick, kyssar och sånt.  Inget jag agerar på. Mer ett bakomliggande surr i huvudet.

    Jag tror det är mänskligt. Vi är sociala, behöver trygghet och energi
     
    Är ingen sexmissbrukare.


    Läste häromdan att män tänker på sex dubbelt så ofta som kvinnor. Jag behöver inte ens känna kvinnan, räcker att hon har snygg rumpa eller tuttar, så tänker jag på sex. Jag är inte heller sexmissbrukare, men räknas som snuskgubbe.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (VB) skrev 2024-04-06 21:37:20 följande:

    Så nu ska man behöva tänka på att gamla gubbar spanar in kroppar på gym också. 


    Jag läste i en annan tråd där flera kvinnor skrev om gym, att det finns gym för enbart kvinnor. Det är ju bra.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (?) skrev 2024-04-06 22:33:36 följande:
    Så du hittade den här tråden också? Otippat...
    Tråden handlar om sex och det är det enda jag tänker på, inte en chans att jag skulle missa det.
  • Anonym (Kaffedraken)
    baambaam skrev 2024-04-07 08:28:36 följande:
    En man med hög testosteron har hög sexlust och du skickar din man till behandling och kallar han sexberoende. När du själv hade mycket sexlust i ditt liv. gick du själv på behandling eller då kanske det var naturligt istället?
    Anledningen till varför du inte kan se andra män kolla in tjejer på gymmet är pga att tjejer har hängt ut män genom spela in dem sen ladda upp det på sociala medier och kallat de för äckel.
    Äldre kvinnors sexlust:

    ? Jag tror att nästan samtliga upplever att de kan ta för sig, och se sina sexuella behov bättre ju äldre de blir. Det blir egentligen bättre och bättre. När man har förvärvat förmågan att ta för sig, att det kanske inte alltid behöver vara så långa förspel eller så vackert...utan tar för sig sexuellt så uttryckte flera ?jag är som en man? eller ?jag känner mig som en man?. Det sexuella begäret definieras som manligt.
    Även den vilda och glupska sexualiteten benämns av flera kvinnor som manlig, konstaterar Åsa Kalmér som önskar ett samliv fritt från både mentala och verbala stereotyper.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (maneater) skrev 2024-04-07 08:47:54 följande:

    Klart att man är mottaglig för manlig charm?

    De kör mig till lunch, de sätter sig nära på möten om de kan, de skojar och berättar sina små och stora hemligheter på tjänsteresan, bjuder på en drink någon gång (jag bjuder tillbaka så klart) och visar uppskattning i allmänhet.

    Män är underbart söta små varelser, så tacksamma och tjänstvilliga. Man ska bara inte ta deras allmänna intresse av tits&ass på alltför stort allvar för de menar inget med det för det mesta.


    Många män blir lyckliga av att se bröst, det är konstaterat. Jag blir lika glad av att se rumpor. Det gör att livet känns roligare. Vi lever inte så länge, så det lilla roliga kan vi väl få ha?
    Eller är det bara kvinnor som ska få ha kul? Girls just want to have fun Skål
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-04-07 08:58:07 följande:

    Ja, TS. Det din man säger är sant.

    Det avtar något med åren tack och lov. I 20-års åldern var det hemskt. Det enda man tänkte på nästan.


    Många kvinnor föredrar yngre killar, då de har snyggare kroppar, hårdare stånd, orkar mer. Jag minns att jag själv var sexfixerad när jag var yngre. Jag var mer på. Nu när jag är äldre så vill jag fortfarande ligga och jag tänker på sex, attraheras av kvinnor. Men jag är lugnare, inte lika på, och det känns nästan viktigare med närheten. Men jag sprutar inte lika kraftfullt som när jag var yngre och är inte i samma form som när jag var 20-25. Många kvinnor tycker att det är dåligt att män åldras på det sättet och föredrar unga snygga killar.
  • Anonym (Kaffedraken)

    När jag skrev här om en yngre tjej jag var kär i, så skrev jag att jag knappt tänkte på sex, Jag ville mest krama henne. Det ville de flesta inte lyssna på.
    Jag var bara ute efter hennes unga kropp. Jag var bara kåt.
    Några kvinnor skrev att de vill ha en man som vill sätta på dom.
    Så man undrar vilka det är som tänker på sex hela dagarna egentligen?

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Snickarn) skrev 2024-04-07 09:34:04 följande:

    Men egentligen vad spelar det för roll att man tänker på sex då och då eller 24/7 oavsett om man är man eller kvinna? Så länge det inte går ut över någon annan och mot deras vilja, tvång eller ens egna mående så är det väl ok? Jag tänker ofta på sex även fast jag kan tycka vi ofta har det i någon form. För mig och oss är det en bra uppåtspiral


    För att män ska anklagas för att vilja ha sex. Manlig sexualitet är ful och äcklig, sämre. Vi kollar in kvinnor och tänker på sex. Usch.

    Ironiskt med tanke på vad många äldre kvinnor säger om sin egen sexualitet, som jag citerade tidigare.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Man i norr skrev 2024-04-07 10:15:42 följande:

    Läste för länge sedan om en undersökning som visade att män i genomsnitt tänker på sex 6ggr i timmen, dvs var 10:e minut. 
    Har alltid tyckt att det verkar rimligt med tanke på mig själv och män min omgivning.
    Har inte sett någon liknande undersökning om kvinnors tankar tyvärr, men det kanske finns?

    Att dessa tankar är så frekventa gör att det är så viktigt att man har ett bra sexliv. Att tänka positiva tankar 6ggr per tim gör en lycklig, stark och energisk, medan motsatsen sakta mal ned en man..


    Jag läste häromdan att män tänker på sex dubbelt så ofta som kvinnor. Det måste betyda att kvinnor tänker på sex ganska ofta trots allt.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Mx) skrev 2024-04-07 12:24:11 följande:

    Det är nog flera bittra själar som ger uttryck för ett upplevt missnöje med män, men även med livet i allmänhet. Denna frustration måste ta vägen någonstans, så varför inte på FL?


    Det drabbar ju egentligen ingen. 


    Då har du inte läst vad många tycker om att jag skriver av mig här.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (69"-man) skrev 2024-04-07 14:44:50 följande:

    Jag är på gymmet för att träna. Men jag lägger definitivt märke till snygga kvinnor (från 20-25år upp till pensionärer) i alla åldrar vart jag är även fast jag är lyckligt gift. Nu är det inte ett lika med tecken mellan snygg tjej och jag vill sätta på henne.
    Däremot tänker jag på sex i allmänhet och i synnerhet med min fru många gånger om dagen. Flera gånger i timmen om jag inte gör något som kräver koncentration. Jag är ungefär 50år och upplever det som att jag är frisk och sunt viril. 


    Jag var också på gymmet för att träna. Men visst såg jag kvinnor i tajta kläder. Jag såg att kvinnor också kollade på män i gymmet. I en annan tråd så skrev de flesta kvinnorna att de inte är där för att visa upp sig, och att ingen kollar. De har fullt upp med att träna. Kanske är så. Men så var det aldrig på gymmen jag var på.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (borderlina) skrev 2024-04-07 14:59:07 följande:
    Kvinnor kan multitaska :D Även när mitt sjukliga behov av uppmärksamhet var som störst kunde jag få gjort ett rätt ok gympass samtidigt.  
    Du har haft perioder då du ville få uppmärksamhet från män? Ville du att män skulle tycka att du var attraktiv? Klädde du dig medvetet på ett speciellt sätt för att män skulle kolla?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (69"-man) skrev 2024-04-07 15:05:33 följande:
    När alla är på gymmet för att träna, även de som är där för att i första hand visa upp sig eller glutta. De flesta vuxna människor klarar av att göra minst två saker samtidigt. Några av oss fixar alla tre, utan att vara sliskiga eller obehagliga på något sätt.
    Ja, jag kunde genomföra mina träningspass utan att glo. Jag brukar vara bra på att registrera om en kvinna ser bra ut. Tycker ofta att det är kvinnor som glor mer. Men det är inte samma sak. Kvinnor objektifierar inte män.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (69"-man) skrev 2024-04-07 15:39:24 följande:
    Åjo kvinnor objektifierar definitivt män och kvinnor. Män kanske tar in intrycket av en vacker kvinna utan att lära känna henne annat än i sina drömmar. Men kvinnor ser både män och kvinnors utseende i större utsträckning och pratar om det helt utan någon form av personlighet mycket oftare. I min värld står kvinnor för nästan alla uttryck av objektifiering. Framförallt kvinnor 40-70år som dreglar och öppet pratar om läckerbitar (unga grabbar) med den ton gubbslem använde sig av förr. 
    Ja, jag vet att kvinnor är ytliga och objektifierar män. Jag var sarkastisk, för alla vet att män anklagas för att objektifiera män och att vi är ytliga. Mycket dubbelmoral där. Som alla vet.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Maria) skrev 2024-04-07 18:05:52 följande:

    Jag som seriöst går i tankar på att börja på gym för att jag hoppas träffa en man där. Men om männen inte bryr sig så mycket så kanske det är en dålig idé?


    Det spelar ingen roll var du är, män tänker på sex ändå. Om du så går omkring i overall eller anonyma jobbkläder, så ser vi kvinnors former och tänker på sex. På gymmet? Absolut. Men de flesta drar sig nog för att lägga in en stöt där. Män måste vara försiktiga, av olika anledningar. På gymmet är det nog bättre att kvinnan tar initiativ. Kanske be om hjälp med nåt på gymmet. När du ska duscha efteråt så kan du ju nämna att dina tajta kläder sitter åt, och du skulle behöva hjälp.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Maria) skrev 2024-04-07 20:57:05 följande:
    Kan man inte bara ha ögonkontakt, le mot mannen? Lite extra kanske?
    Jo visst kan du göra det. Men många män vågar inte ta nåt initiativ bara för att hon är glad och trevlig. Lätt hänt att man inbillar sig intresse, när hon inte menar nåt alls med det. Så du får nog ta mer tydliga initiativ än så.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (maneater) skrev 2024-04-07 18:38:27 följande:
    Det är rätt vanligt att kvinnor inte vill bli raggade på, på gym. Många säger det i alla fall.

    Efter att jag såg en tjej i full krigsmålning med chockrosa magtröja och en sport-BH som inte höll in nånting alls så inser jag dock att vissa är där för att ragga också. Är man lika övertydlig som hon så lär det inte bli svårt att få napp, frågan är väl bara vilken kvalitet det är på fiskarna.
    Det är vi män som inbillar oss sånt har jag läst här, Kvinnor klär sig för sin egen skull. Inte för att attrahera män. Sånt händer bara på film.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Maria) skrev 2024-04-07 21:47:54 följande:
    Det var därför jag skrev lite extra kanske. Alltså att det blir skillnad för just honom.
    Skrattande Du får prova. Man blir glad av glada kvinnor som ler mot en. Sen om han kommer göra nåt är en annan sak....
  • Anonym (Kaffedraken)
    PunkPyret skrev 2024-04-07 22:50:42 följande:
    Jag klär mig ofta för att attrahera män. Och jag är rätt säker på att jag inte är världens enda kvinna som gör det. Men det finns så klart också många som inte gör det. Man kan inte dra halva jordens befolkning (drygt) över en kam...
    Jag vet att kvinnor vill vara sexiga för män. Men i Sverige så anses det vara fult. Utomlands så hycklar man inte med det. Där är kvinnor kvinnliga och njuter av att vara det. I Sverige så är det ingen skillnad på könen.
Svar på tråden Är det sant att alla män tänker på sex stor del av dagen