Inlägg från: Anonym (Jessica) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jessica)

    Hur går jag vidare...

    Anonym (Kluven) skrev 2024-04-23 19:42:12 följande:
    1 år.

    Det var lite tidigt att gifta sig så fort. Tar tid att lära känna varann ordentligt. Men gjort är gjort. 


    Angående antal partners kan jag helt och hållet förstå dig. Jag hade känt likadant om det hade varit en kille som sagt så. Avtändande. Lite äckligt. 


    Lyssna inte på de som tycker du är fjantig. Alla tycker olika. Vissa bryr sig inte om antal partners, vissa gör det. Det får båda acceptera. 


    Har ni pratat om det? Kan ni byta säng? Byta lägenhet? Förstår hon hur du känner eller går hon i försvaesställning? 

  • Anonym (Jessica)
    Anonym (Problem) skrev 2024-04-24 19:48:16 följande:
    Ja, det är trist med nedlåtande inlägg. Att säga att ens fru är "allas tjej" för att hon haft ett sexliv före honom är otroligt nedlåtande.
    Fast om någon har varit med massor kan jag förstå att man känner så. Man kanske inte vill inte att halva byn ska ha legat med ens tjej/kille.
  • Anonym (Jessica)

    Som när jag berättade till en kille att jag bara hade legat med en innan honom. Han skrattade åt mig. Blev väldigt förvånad. Vad gjorde jag efter det? Spårade, tyvärr. Fast jag har ändå inte legat med så väldigt många, ca 14 st. Mådde väldigt dåligt just då också. 


    Det jag menar är att kan finnas en anledning till din tjejs historia. Hon kanske mådde dåligt? Sökte bekräftelse? Sen finns det skett de som bara är nyfikna och vill utforska men jag förstår inte riktigt det där. Utforska kan man göra med sin partner. 


    Men beroende på hur många du menar hon legat med nu, är det 5 st eller 50 Är en rätt stor skillnad. Man kan ju inte vilja ha ensamrätt om en annan människa. Men jag kan förstå om du känner så om det är ett större antal killar.


    Svårt det där. Men försök prata om det.   

  • Anonym (Jessica)
    KimLinnefeldt skrev 2024-04-24 10:29:42 följande:

    Trist med nedlåtande inlägg.

    Jag förstår TS, man kan känna svartsjuka mot hennes tidigare älskare. Det är inte förnuftigt, men mänskligt. Du bör jobba med ditt självförtroende. Varje gång en sån där tanke dyker du upp den så byter du ut den mot: "Hon har valt mig och väljer mig varje dag."


    Precis 

    Du smälter det nog så småningom. Men prata, prata och prata. 
  • Anonym (Jessica)
    Anonym (Problem) skrev 2024-04-24 21:09:47 följande:
    Varför vill du kanske inte det?
    Säger väl sig självt 
  • Anonym (Jessica)
    Anonym (Problem) skrev 2024-04-24 21:36:22 följande:
    Nej, han ska inte älta (prata, prata, prata) med henne. Hon har inte gjort något fel som levt ett liv INNAN honom. Om han har problem att hantera detta får han prata, prata, prata med någon annan. En terapeut, till exempel.
    Har han behov av att prata så ältar man inte. Med prata menade jag hitta en lösning på problemet.
  • Anonym (Jessica)

    För en del är det faktiskt jobbigt att man legat runt. Killar som tjejer. Respektera andras åsikter 

Svar på tråden Hur går jag vidare...