• Anonym (100k)

    Attrahera kvinnor mha pengar?

    Jag tjänar ungefär 100k/månad och undrar om jag kan dra nytta av det på något vis för att få dejta/ligga (utan att det är rena köpe-tjejer)?

    För en eller ett par nätter bryr jag mig inte om ifall det är golddiggers. 

    (Eftersom frågan kommer komma: Jo, givetvis har jag väldigt mycket annat än pengar att erbjuda kvinnor. Men vad fan spelar det för roll i dagens dejtinglandskap?)

  • Svar på tråden Attrahera kvinnor mha pengar?
  • Anonym (Mimmi)

    Mina erfarenheter säger att mån med pengar är inte så snälla. Lite narcissistiska. 


    Jag backar om den jag dejtar har en flashig bil eller skryter om pengar. 

  • Mimosa86

    Nej.

    Det är inte pengarna utan drivet som attraherar. En man som tjänar mycket har ofta ett engagemang och driv som gjort honom framgångsrik. Det är manligt. Och det som är manligt är attraktivt. Kvinnor vill i regel inte ha soffpotatisar eller bli extra mamma åt en vuxen man.


    Däremot är det mer ett hinder (i mitt tycke) med för stor ekonomisk skillnad i ett förhållande. Pengar är det par bråkar mest kring.

  • Anonym (K)

    Vissa kvinnor kan du säkert attrahera men för andra kommer pengarna inte att räcka. 

  • Anonym (Ui)

    Det finns säkert några brudar som går igång på det, bara att skylta med pengarna och hoppas någon sådan är i närheten så du får ligga. 

  • Anonym (Que)
    Anonym (Ui) skrev 2024-04-27 22:00:55 följande:

    Det finns säkert några brudar som går igång på det, bara att skylta med pengarna och hoppas någon sådan är i närheten så du får ligga. 


    Hur skulle de gynnas av hans pengar genom att ligga med honom? 


    Menar du att han ska betala dem? 

  • Anonym (Hur menar du?)

    Håller med andra här! om ni bara ska ha ons spelar väl inte din lön någon roll! 
    ska du ge dom pengar? 
    vem bryr sig om ett vad ett tillfälligt ligg tjänar? 
    Hur tänker du där? 

  • Anonym (Också välbeställd)

    Märkligt nog spelar pengar ingen avgörande roll vid dejting. Mina återkommande erfarenheter, tyvärr. Jag har en lika god inkomst som TS. Eventuellt något mer. Har även boende och andra leksaker som tydligt signalerar välstånd. 

    Onlinedejting förutsätter att du ser väldigt bra ut som man. På första dejten kan du subtilt och lite i förbifarten låta din dejt förstå att pengar inte är en bristvara. Det drar något.

    Men att som förmögen medelålders man med alldagligt utseende lyckas lägra en het 30-åring snygging händer bara i landet där John Blund bor. 

  • Anonym (H)

    Min man tjänar en bra bit över 100 i månaden, men hans lön gör honom inte mer attraktiv i mina ögon. Visst har det varit en fördel då jag inte behöver jobba heltid och kunnat vara mycket hemma med barnen. Men jag hade älskat och känt samma attraktion om han tjänat hälften så lite - jag hade fått arbeta mer kanske, men helt ok med mig då han även kunnat vara mer hemma med barnen

  • Anonym (Emi)

    Nej,  jag skulle aldrig dejta/ligga med någon jag inte är attraherad av oavsett hans lön.
    Och om jag är attraherad av honom så är hans lön inte det som spelar roll.

    Pengar kan inte få mig mer intresserad om inte attraktionen och personligheten redan fanns där från början. 

Svar på tråden Attrahera kvinnor mha pengar?