• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Challenger
    klyban skrev 2024-05-19 20:10:44 följande:

    JA, världsmarknaden står för fluktuationerna.


    Hur kan du inte veta så enkla saker, och varför du ljuger om vad S skulle göra är en gåta.
    Men antar det har något med agenda och göra och ilska att trollfabrikerna är avslöjade och göra.


     


    För nu handlar det för SD att få folk och börja prata om annat Solig
    Stäng ned trollfabrikerna istället, så behöver ingen prata om dom mer, hälsa jimbo detta om du inte är han.


    Nej, det är inte världsmarknaden som sänkt bränsleskatterna. Det är regeringen med stöd av SD som sänkte skatterna från 1 jan år 2024. Det är därför det är betydligt billigare att tanka nu. Tacka regeringen och SD.
  • klyban
    Challenger skrev 2024-05-19 20:41:13 följande:
    Nej, det är inte världsmarknaden som sänkt bränsleskatterna. Det är regeringen med stöd av SD som sänkte skatterna från 1 jan år 2024. Det är därför det är betydligt billigare att tanka nu. Tacka regeringen och SD.

    Skattesänkningen är idag betydelselös för ändring av priset och där du försöker ta kred för något som är av världsmarknadens fluktuationer på priset.


     


    Om du ska vara korrekt, så kan du bara ta kred för själva skattesänkning, men det duger inte för din agenda inser man.
    Utan även världsprisernas förändringarna ska du ta kred för, dock bara när det går ned åt.(För jag är inte född igår och sett din havererade retorik innan.)


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Challenger
    klyban skrev 2024-05-19 21:23:38 följande:

    Skattesänkningen är idag betydelselös för ändring av priset och där du försöker ta kred för något som är av världsmarknadens fluktuationer på priset.


     


    Om du ska vara korrekt, så kan du bara ta kred för själva skattesänkning, men det duger inte för din agenda inser man.
    Utan även världsprisernas förändringarna ska du ta kred för, dock bara när det går ned åt.(För jag är inte född igår och sett din havererade retorik innan.)


    Jag tar ingen kred, då jag inte ingår i något regeringsunderlag. Jag talar bara om fakta. Skatten på bränsle sänktes kraftigt år 2024. 

    Hade vi haft en rödgrön regering hade det varit mycket dyrare att tanka. Det borde även du kunna ta in i din skalle.
  • klyban
    Challenger skrev 2024-05-19 21:32:16 följande:
    Jag tar ingen kred, då jag inte ingår i något regeringsunderlag. Jag talar bara om fakta. Skatten på bränsle sänktes kraftigt år 2024. 

    Hade vi haft en rödgrön regering hade det varit mycket dyrare att tanka. Det borde även du kunna ta in i din skalle.

    Du är lite efter, för enda idag som påverkar proset är jsut världsmarknaden och ingen SD.


     


    Och sen står vi här med ett brutit vallöfte av SD oavsett, då det är miltals långt ifrån vad de lovade.(Men det är lugnt, vi visste alla att de ljög och aldrig ämnade att fullfölja vallöftet.)


    Challenger skrev 2024-05-19 20:41:13 följande:
    Nej, det är inte världsmarknaden som sänkt bränsleskatterna. Det är regeringen med stöd av SD som sänkte skatterna från 1 jan år 2024. Det är därför det är betydligt billigare att tanka nu. Tacka regeringen och SD.

    Visst är det detta, både höjer och sänker :whoco5:


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Challenger
    klyban skrev 2024-05-19 22:16:21 följande:

    Du är lite efter, för enda idag som påverkar proset är jsut världsmarknaden och ingen SD.


     


    Och sen står vi här med ett brutit vallöfte av SD oavsett, då det är miltals långt ifrån vad de lovade.(Men det är lugnt, vi visste alla att de ljög och aldrig ämnade att fullfölja vallöftet.)


    Challenger skrev 2024-05-19 20:41:13 följande:
    Nej, det är inte världsmarknaden som sänkt bränsleskatterna. Det är regeringen med stöd av SD som sänkte skatterna från 1 jan år 2024. Det är därför det är betydligt billigare att tanka nu. Tacka regeringen och SD.

    Visst är det detta, både höjer och sänker :whoco5:


    Nej, de sänkta bränsleskatterna påverkar folks privatekonomi dagligen. Det var ju inte så att det bara var 1/1 år 2024 som det var sänkt bränsleskatt. Det är sänkt bränsleskatt kontinuerligt. Säkerligen till de rödas stora förtret, men för befolkningen är det positivt. 
    Vill du ha ännu lägre bränsleskatter står det dig förstås fritt att engagera dig i frågan och att försöka påverka våra folkvalda att göra ytterligare skattesänkningar om just det står dig varmt om hjärtat. 
  • klyban
    Challenger skrev 2024-05-19 22:38:37 följande:
    Nej, de sänkta bränsleskatterna påverkar folks privatekonomi dagligen. Det var ju inte så att det bara var 1/1 år 2024 som det var sänkt bränsleskatt. Det är sänkt bränsleskatt kontinuerligt. Säkerligen till de rödas stora förtret, men för befolkningen är det positivt. 
    Vill du ha ännu lägre bränsleskatter står det dig förstås fritt att engagera dig i frågan och att försöka påverka våra folkvalda att göra ytterligare skattesänkningar om just det står dig varmt om hjärtat. 

    Inte allas, och sen tappar man skattepengar som gör att andra saker kommer kosta mer.


     


    Dock är du väldigt sent ute, och två så är det ett stort sviket vallöfte de har levererat, då vi är inte ens nära det dom lovade.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Challenger
    klyban skrev 2024-05-19 22:43:51 följande:

    Inte allas, och sen tappar man skattepengar som gör att andra saker kommer kosta mer.


     


    Dock är du väldigt sent ute, och två så är det ett stort sviket vallöfte de har levererat, då vi är inte ens nära det dom lovade.


    Nej, det går att dra ned på offentliga kostnader också. Vad kostar mer nu menar du? Tidöpartierna lovade alla att sänka bränsleskatterna och det har också skett. Jag ser vallöftet som infriat.
  • klyban
    Challenger skrev 2024-05-19 23:04:30 följande:
    Nej, det går att dra ned på offentliga kostnader också. Vad kostar mer nu menar du? Tidöpartierna lovade alla att sänka bränsleskatterna och det har också skett. Jag ser vallöftet som infriat.

    Sjukvården dras ned på, och den tål inte det ens.


     


    Vallöftet var en stor fet lögn vet vi idag, och de hade aldrig en tanke NÅGONSIN att ge den sänkningen.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Challenger
    klyban skrev 2024-05-19 23:11:07 följande:

    Sjukvården dras ned på, och den tål inte det ens.


     


    Vallöftet var en stor fet lögn vet vi idag, och de hade aldrig en tanke NÅGONSIN att ge den sänkningen.


    Men sjukvården finansieras med regionsskatten och bränsleskatten är en statlig skatt. Ingen direkt koppling således. Tycker du skatten på bränsle är för hög fortfarande? Vill du att den sänks mer?
  • Sk007

    Råoljepriset är dyrare idag än för ett år sedan men priset vid pump är på diesel flera kronor billigare än för ett år sedan.

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?