• Anonym (Blir så trött..)

    Är det sant att alla män tänker på sex stor del av dagen

    Min man,  56 år, påstår att alla män tänker på sex många gånger per dag, när de ser en snygg tjej. Han gör det när vi är på gymmet tex.  kan tillägga att vi förstått att han är sexberoende och han börjat gå i behandling för det. Men han säger att alla män gör det, med skillnaden att många sexberoende agerar. jag kan inte se att de andra männen +40, kollar på de yngre tjejerna. det känns som att de är där för att träna. 

  • Svar på tråden Är det sant att alla män tänker på sex stor del av dagen
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Maria) skrev 2024-04-07 18:05:52 följande:

    Jag som seriöst går i tankar på att börja på gym för att jag hoppas träffa en man där. Men om männen inte bryr sig så mycket så kanske det är en dålig idé?


    Det spelar ingen roll var du är, män tänker på sex ändå. Om du så går omkring i overall eller anonyma jobbkläder, så ser vi kvinnors former och tänker på sex. På gymmet? Absolut. Men de flesta drar sig nog för att lägga in en stöt där. Män måste vara försiktiga, av olika anledningar. På gymmet är det nog bättre att kvinnan tar initiativ. Kanske be om hjälp med nåt på gymmet. När du ska duscha efteråt så kan du ju nämna att dina tajta kläder sitter åt, och du skulle behöva hjälp.
  • Anonym (maneater)
    Anonym (Maria) skrev 2024-04-07 18:05:52 följande:

    Jag som seriöst går i tankar på att börja på gym för att jag hoppas träffa en man där. Men om männen inte bryr sig så mycket så kanske det är en dålig idé?


    Det är rätt vanligt att kvinnor inte vill bli raggade på, på gym. Många säger det i alla fall.

    Efter att jag såg en tjej i full krigsmålning med chockrosa magtröja och en sport-BH som inte höll in nånting alls så inser jag dock att vissa är där för att ragga också. Är man lika övertydlig som hon så lär det inte bli svårt att få napp, frågan är väl bara vilken kvalitet det är på fiskarna.
  • Anonym (Man 45)

    Japp, tänker på sex varje dag. Flera gånger skulle jag säga. Jag och mina absolut närmsta vänner har dryftat detta några gånger och det är nog samma för alla för alla om jag mins rätt.
    Vi är alla runt 45-50 år med stadiga förhållanden sedan många år och har barn. 
    Ska jag vara uppriktig har jag nog tänkt på sex och kvinnor sedan puberteten.

  • Anonym (Maria)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-07 18:15:06 följande:
    Det spelar ingen roll var du är, män tänker på sex ändå. Om du så går omkring i overall eller anonyma jobbkläder, så ser vi kvinnors former och tänker på sex. På gymmet? Absolut. Men de flesta drar sig nog för att lägga in en stöt där. Män måste vara försiktiga, av olika anledningar. På gymmet är det nog bättre att kvinnan tar initiativ. Kanske be om hjälp med nåt på gymmet. När du ska duscha efteråt så kan du ju nämna att dina tajta kläder sitter åt, och du skulle behöva hjälp.
    Kan man inte bara ha ögonkontakt, le mot mannen? Lite extra kanske?
  • Anonym (Blir så trött..)
    baambaam skrev 2024-04-07 08:28:36 följande:
    En man med hög testosteron har hög sexlust och du skickar din man till behandling och kallar han sexberoende. När du själv hade mycket sexlust i ditt liv. gick du själv på behandling eller då kanske det var naturligt istället?
    Anledningen till varför du inte kan se andra män kolla in tjejer på gymmet är pga att tjejer har hängt ut män genom spela in dem sen ladda upp det på sociala medier och kallat de för äckel.

    Han vill själv gå på behandling då han inte alls mår bra. ett tips är att läsa på om beroenden. Det är en sjukdom som eskalerar och inte så sällan slutar med självmord. 


    vi har ett bättre sexliv än någonsin de sista 5 åren, så beroendet har inget med detta att göra. Han har till slut varit mottaglig för att lära sig att älska med känslor. Han säger att det är extremt mycket bättre.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Maria) skrev 2024-04-07 20:57:05 följande:
    Kan man inte bara ha ögonkontakt, le mot mannen? Lite extra kanske?
    Jo visst kan du göra det. Men många män vågar inte ta nåt initiativ bara för att hon är glad och trevlig. Lätt hänt att man inbillar sig intresse, när hon inte menar nåt alls med det. Så du får nog ta mer tydliga initiativ än så.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (maneater) skrev 2024-04-07 18:38:27 följande:
    Det är rätt vanligt att kvinnor inte vill bli raggade på, på gym. Många säger det i alla fall.

    Efter att jag såg en tjej i full krigsmålning med chockrosa magtröja och en sport-BH som inte höll in nånting alls så inser jag dock att vissa är där för att ragga också. Är man lika övertydlig som hon så lär det inte bli svårt att få napp, frågan är väl bara vilken kvalitet det är på fiskarna.
    Det är vi män som inbillar oss sånt har jag läst här, Kvinnor klär sig för sin egen skull. Inte för att attrahera män. Sånt händer bara på film.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-07 21:35:22 följande:
    Jo visst kan du göra det. Men många män vågar inte ta nåt initiativ bara för att hon är glad och trevlig. Lätt hänt att man inbillar sig intresse, när hon inte menar nåt alls med det. Så du får nog ta mer tydliga initiativ än så.
    Det var därför jag skrev lite extra kanske. Alltså att det blir skillnad för just honom.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Maria) skrev 2024-04-07 21:47:54 följande:
    Det var därför jag skrev lite extra kanske. Alltså att det blir skillnad för just honom.
    Skrattande Du får prova. Man blir glad av glada kvinnor som ler mot en. Sen om han kommer göra nåt är en annan sak....
  • PunkPyret
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-07 21:36:29 följande:
    Det är vi män som inbillar oss sånt har jag läst här, Kvinnor klär sig för sin egen skull. Inte för att attrahera män. Sånt händer bara på film.
    Jag klär mig ofta för att attrahera män. Och jag är rätt säker på att jag inte är världens enda kvinna som gör det. Men det finns så klart också många som inte gör det. Man kan inte dra halva jordens befolkning (drygt) över en kam...
  • Anonym (Kaffedraken)
    PunkPyret skrev 2024-04-07 22:50:42 följande:
    Jag klär mig ofta för att attrahera män. Och jag är rätt säker på att jag inte är världens enda kvinna som gör det. Men det finns så klart också många som inte gör det. Man kan inte dra halva jordens befolkning (drygt) över en kam...
    Jag vet att kvinnor vill vara sexiga för män. Men i Sverige så anses det vara fult. Utomlands så hycklar man inte med det. Där är kvinnor kvinnliga och njuter av att vara det. I Sverige så är det ingen skillnad på könen.
  • PunkPyret
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-07 22:58:46 följande:
    Jag vet att kvinnor vill vara sexiga för män. Men i Sverige så anses det vara fult. Utomlands så hycklar man inte med det. Där är kvinnor kvinnliga och njuter av att vara det. I Sverige så är det ingen skillnad på könen.
    Nej, EN DEL kvinnor vill vara sexiga för män. Andra vill det inte.
    Man kan inte dra alla kvinnor över en kam.
Svar på tråden Är det sant att alla män tänker på sex stor del av dagen