• Anonym (Gånge-Ralf)

    Varför går människor så långsamt?

    Det kanske bara är jag, men går inte människor  fruktansvärt långsamt? Vad beror det på? Jag som inte ens är lång måste ju gå om personer hela tiden, och då skyndar jag inte mig ens.

    Jag köper helt att gamla, gravida och små barn går långsamt, samt att där finns en liten grupp med dolda handikapp. Men när ett gäng unga killar leker klocka (Går och går men kommer aldrig till dörren) så börjar man undra.

  • Svar på tråden Varför går människor så långsamt?
  • Anonym (M)
    Tobben skrev 2024-05-03 14:02:15 följande:
    Att folk inte förstår att det bildas kö tror jag är väldigt vanligt.
    Även om en person själv stått i kö så förstår denne inte att kön fylls på även efter att de kommit fram.
    Otroligt korkat att inte förstå hur en kö fungerar.
    Ser sällan köer utanför toaletter så omöjligt att veta när det kommer bli köer och därinne ser ju personen inte för det är en dörr i vägen 

    och även om personen skulle veta att det är kö, så är det inte mycket han kan göra åt det ändå, om han tex har trög mage som jag skrev
  • Tobben
    Anonym (M) skrev 2024-05-03 14:46:28 följande:
    Ser sällan köer utanför toaletter så omöjligt att veta när det kommer bli köer och därinne ser ju personen inte för det är en dörr i vägen 

    och även om personen skulle veta att det är kö, så är det inte mycket han kan göra åt det ändå, om han tex har trög mage som jag skrev
    Nu avsåg jag köer mer generellt. Jag har otaliga gånger observerat folk som står i kö som helt stannar upp när det är deras tur, helt omedvetna om att kön fortsätter bakom dem.
    Jag förstår att en person som är på toaletten inte kan veta hur den eventeulla kön utanför toan utvecklar sig.
  • Anonym (M)
    Tobben skrev 2024-05-03 15:41:48 följande:
    Nu avsåg jag köer mer generellt. Jag har otaliga gånger observerat folk som står i kö som helt stannar upp när det är deras tur, helt omedvetna om att kön fortsätter bakom dem.
    Jag förstår att en person som är på toaletten inte kan veta hur den eventeulla kön utanför toan utvecklar sig.
    Jaha, du avsåg generellt, inte just vad jag skrev. Du svarade på mitt inlägg så trodde vi diskuterade samma sak.
  • Tobben
    Anonym (M) skrev 2024-05-03 16:02:01 följande:
    Jaha, du avsåg generellt, inte just vad jag skrev. Du svarade på mitt inlägg så trodde vi diskuterade samma sak.
    Jag är medveten om att jag svarade på ditt inlägg.
    Jag svarade på ditt inlägg eftersom jag upplever att det inte spelar någon större roll om personen som skapar eller försinkar en kö rent fysiskt ser kön, deras agerande ändras ändå inte.
    Jag är övertgad om att det finns personer som sitter på toa och surfar trots att det är kö utanför.
    Sen tror jag att det även finns de som uträttar sina behov efter bästa förmåga och utan dröjsmål för att snarast möjligt avlägsna sig från platsen, även om det inte är kö utanför.
  • Anonym (M)
    Tobben skrev 2024-05-03 16:10:52 följande:
    Jag är medveten om att jag svarade på ditt inlägg.
    Jag svarade på ditt inlägg eftersom jag upplever att det inte spelar någon större roll om personen som skapar eller försinkar en kö rent fysiskt ser kön, deras agerande ändras ändå inte.
    Jag är övertgad om att det finns personer som sitter på toa och surfar trots att det är kö utanför.
    Sen tror jag att det även finns de som uträttar sina behov efter bästa förmåga och utan dröjsmål för att snarast möjligt avlägsna sig från platsen, även om det inte är kö utanför.
    Ja, det kan säkert vara olika, det var just därför som jag skrev KANSKE personen har trög mage.
  • Anonym (Gånge-Ralf)
    Anonym (Lotta) skrev 2024-05-03 08:45:18 följande:
    Sådär kände jag också när jag hade alldeles för mycket stress i mitt liv. 
    Det kan såklart vara individuellt, men jag känner inte direkt stress, det är mer att jag inte heller kan lalla rundor hur mycket som helst.Att jag går fort kommer också naturligt, det känns liksom helt fel att gå långsamt.
  • Anonym (Lotta)
    Anonym (Gånge-Ralf) skrev 2024-05-03 18:28:07 följande:
    Det kan såklart vara individuellt, men jag känner inte direkt stress, det är mer att jag inte heller kan lalla rundor hur mycket som helst.Att jag går fort kommer också naturligt, det känns liksom helt fel att gå långsamt.
    Jag gick också fort innan jag blev skadad. Det hände att jag gick förbi joggare när jag gick till jobbet. Att gå fort är inget konstigt, men att irritera sig på de som inte gör det ser jag som ett tecken på stress. 
  • Tobben
    Anonym (M) skrev 2024-05-03 16:26:38 följande:
    Ja, det kan säkert vara olika, det var just därför som jag skrev KANSKE personen har trög mage.
    Tack för förtydligandet.
    Jag tror heller inte att alla har trög mage.
  • Anonym (M)
    Tobben skrev 2024-05-04 07:48:23 följande:
    Tack för förtydligandet.
    Jag tror heller inte att alla har trög mage.
    Nej, det förstod jag faktiskt att du inte tror, det framgick av ditt förra inlägg.
  • Tobben
    Anonym (M) skrev 2024-05-04 08:13:09 följande:
    Nej, det förstod jag faktiskt att du inte tror, det framgick av ditt förra inlägg.
    Ok. Tack för förtydligandet.
    Jag vill också förtydliga att jag inte trodde att du trodde att alla hade trög mage.
  • Anonym (posse)

    Jag tycker det är mer irriterande med folk som går i bredd eller går så att det är svårt att gå om dem utan att det ser ut som att jag försöker sno deras handväska eller plocka något ur byxfickan på personen.

    Allra värst när man möter två personer som går i bredd, den ena vill liksom inte gå åt sidan eller bakom den andre utan de liksom sugs ihop och de tar fortfarande lika stor plats. Tänk typ två självupptagna mammor med en latte i handen och barnvagnen i den andra. De tittar väldigt besvärat på mig när jag kommer, viker inte en tum åt sidan. De förväntar sig att jag ska kasta mig åt sidan.

    Fruktansvärt irriterande. Folk är för individalistiska i detta land. 

  • Anonym (Gånge-Ralf)
    Anonym (posse) skrev 2024-05-04 10:07:38 följande:

    Jag tycker det är mer irriterande med folk som går i bredd eller går så att det är svårt att gå om dem utan att det ser ut som att jag försöker sno deras handväska eller plocka något ur byxfickan på personen.

    Allra värst när man möter två personer som går i bredd, den ena vill liksom inte gå åt sidan eller bakom den andre utan de liksom sugs ihop och de tar fortfarande lika stor plats. Tänk typ två självupptagna mammor med en latte i handen och barnvagnen i den andra. De tittar väldigt besvärat på mig när jag kommer, viker inte en tum åt sidan. De förväntar sig att jag ska kasta mig åt sidan.

    Fruktansvärt irriterande. Folk är för individalistiska i detta land. 


    Verkligen, gör de så brukar jag helt enkelt stanna framför dem, då får de antingen gå in i mig eller gå på rad i några sekunder.

    Är liknande situation med alla som har 100% uppmärksamhet på mobilen och 0% på sin omgivning.
  • Anonym (M)
    Tobben skrev 2024-05-04 09:56:15 följande:
    Ok. Tack för förtydligandet.
    Jag vill också förtydliga att jag inte trodde att du trodde att alla hade trög mage.
    Men ändå berättade du för mig att det kanske inte inte gäller alla.
  • Tobben
    Anonym (M) skrev 2024-05-04 17:14:41 följande:
    Men ändå berättade du för mig att det kanske inte inte gäller alla.
    Ja, rätt uppfattat.
    Varför berättar du det för mig?
  • Anonym (M)
    Tobben skrev 2024-05-04 18:09:43 följande:
    Ja, rätt uppfattat.
    Varför berättar du det för mig?
    Eftersom du verkar förtydliga det helt i onödan.
  • Tobben
    Anonym (M) skrev 2024-05-04 18:33:41 följande:
    Eftersom du verkar förtydliga det helt i onödan.
    😂
    Den ironin var svårslagen!
  • Anonym (M)
    Tobben skrev 2024-05-04 18:48:53 följande:
    😂
    Den ironin var svårslagen!
    Jag var inte ironisk. Du skriver saker till mig som inte verkar motsäga något jag skrivit, så jag vet inte vad du vill diskutera egentligen.
Svar på tråden Varför går människor så långsamt?