• AlbertSchweinstein

    Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

    Det har alltid funnits en naturlig balans. Kvinnor har alltid varit de som bestämt när det blir sex, och det har alltid varit kvinnor som väljer. Men kvinnor blir gravida, vilket förr i tiden innebar en stor risk. För 200 år sedan var det inte alls ovanligt att kvinnor dog då de födde. Hög risk resulterar i stor försiktighet. En balans, helt enkelt.

    Men idag finns skattefinansierad barnavård. Kvinnor dör i princip aldrig då de föder idag. P-medel finns som gör att kvinnor själva kan välja om de ska bli med barn eller inte.

    Vad som har hänt är alltså att kvinnorna har fått bort i princip all risk, samtidigt som de behållit alla fördelar. För det är fortfarande så att det är kvinnor som bestämmer när det blir sex, det är kvinnor som väljer män (väldigt sällan tvärtom) och det är kvinnor som bara behöver vänta på att en man ger dem uppmärksamhet och tar kontakt.

    Frågan är då hur vi stoppar det sexuella matriarkatet? Hur får vi en balanserad sexmarknad mellan kvinnor och män igen? Dags att begränsa abort?

  • Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?
  • ClumsySmurf
    AlbertSchweinstein skrev 2024-03-05 17:28:22 följande:
    Du kritiserar utan att argumentera. Du vet mycket väl att kvinnor är betydligt kräsnare än män, och att det påverkar maktförhållandet. Genom att inskränka aborten skulle kvinnor plötsligt ta högre risker, och då skulle deras sexuella makt minska.
    En 12 åring som fick första mensen förra veckan fattar att om det blir en större risk för kvinnor säger de nej oftare och får ännu mer sån där makt över män, varför gör inte du det?


  • Anonym (är ju enkelt)

    Vi gör som jag gjorde i helgen.

    Torsdag en kvinna var närgången och började klänga lite. 
    Total brydde mig inte men var artig och trevlig

    Fredag en kvinna var närgången och började klänga lite. 
    Total brydde mig inte men var artig och trevlig
    skickade hem henne från stan för hon var för full.

    Lördag en kvinna var närgången och började klänga lite. 
    Total brydde mig inte men var artig och trevlig.
    Hon tyckte jag borde sänka mina krav. Själv var hon stor som ett hus.

  • OlgaElvira
    AlbertSchweinstein skrev 2024-03-05 17:18:47 följande:
    Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

    Det har alltid funnits en naturlig balans. Kvinnor har alltid varit de som bestämt när det blir sex, och det har alltid varit kvinnor som väljer. Men kvinnor blir gravida, vilket förr i tiden innebar en stor risk. För 200 år sedan var det inte alls ovanligt att kvinnor dog då de födde. Hög risk resulterar i stor försiktighet. En balans, helt enkelt.

    Men idag finns skattefinansierad barnavård. Kvinnor dör i princip aldrig då de föder idag. P-medel finns som gör att kvinnor själva kan välja om de ska bli med barn eller inte.

    Vad som har hänt är alltså att kvinnorna har fått bort i princip all risk, samtidigt som de behållit alla fördelar. För det är fortfarande så att det är kvinnor som bestämmer när det blir sex, det är kvinnor som väljer män (väldigt sällan tvärtom) och det är kvinnor som bara behöver vänta på att en man ger dem uppmärksamhet och tar kontakt.

    Frågan är då hur vi stoppar det sexuella matriarkatet? Hur får vi en balanserad sexmarknad mellan kvinnor och män igen? Dags att begränsa abort?


    Har du själv några idéer? Förutom det där med att begränsa abort. Hur vill du begränsa abort? Vilken effekt anser du att det skulle på det sexuella matriarkatet?
  • AlbertSchweinstein
    OlgaElvira skrev 2024-03-05 19:15:37 följande:
    Har du själv några idéer? Förutom det där med att begränsa abort. Hur vill du begränsa abort? Vilken effekt anser du att det skulle på det sexuella matriarkatet?
    Det har jag ju redan skrivit. Genom att begränsa aborten ökar man risken kvinnor tar då de har sex, vilket jämnar ut den sexuella maktbalansen.
  • AlbertSchweinstein
    fornminne skrev 2024-03-05 18:23:30 följande:

    Och som någon skrev ovan. Om aborträtten begränsas kraftigt jämfört med idag, drabbas inte bara kvinnor utan även män. Fler män blir ofrivilliga pappor och tvingas betala underhåll i 18 år. Fler oönskade barn kommer att födas. Fler barn, både pojkar och flickor, riskerar att växa upp i misär.

    Såna som TS förstår inte att ett jämställt samhälle med lika rättigheter för könen, gynnar även män. TS ser allt som ett nollsummespel och tolkar makt väldigt snedvridet.


    Tvingas betala underhåll? Det är bara att dra.
  • Lynx123
    AlbertSchweinstein skrev 2024-03-05 20:12:30 följande:
    Det har jag ju redan skrivit. Genom att begränsa aborten ökar man risken kvinnor tar då de har sex, vilket jämnar ut den sexuella maktbalansen.
    Nog det dummaste jag har hört hittills...
  • AlbertSchweinstein
    Lynx123 skrev 2024-03-05 20:24:26 följande:
    Nog det dummaste jag har hört hittills...
    På vilket sätt är det dumt? Utan abort blir sex en risk för kvinnor, och då får de betala ett pris.
  • Anonym (Visst)
    AlbertSchweinstein skrev 2024-03-05 20:26:04 följande:
    På vilket sätt är det dumt? Utan abort blir sex en risk för kvinnor, och då får de betala ett pris.
    Ditt mål är så alltså inte att skapa en " balanserad sex marknad"  där män för större möjligheter till sen utan du vill bara straffa kvinnor ? Hur tror du kvinnor blir mer benägna att säga ja till sex när de vet att män vill att de ska må sämre?
  • Anonym (abort är lika viktigt för män som för kvinnor.)
    AlbertSchweinstein skrev 2024-03-05 20:26:04 följande:
    På vilket sätt är det dumt? Utan abort blir sex en risk för kvinnor, och då får de betala ett pris.
    Men läste du vad jag skrev i mitt tidigare inlägg?
    Hur menar du att jag får betala ett pris men inte min man om abort förbjuds?
    Vi har 2 barn och är nöjda med det, jag vet inte hur vi skulle välja att göra om vi trots preventivmedel råkade bli gravida igen, om vi skulle välja att behålla eller diskutera abort men vilket beslut vi än skulle ta påverkar ju det oss lika mycket förutom som sagt att jag är gravid i 9 månader men min man blir ju lika mycket förälder som jag om vi behåller så hur menar du att bara jag som kvinna skulle förlora på det? 
    Vad skulle bli skillnaden mellan oss förutom graviditeten?
    Tror du att vi som gifta skulle ha mindre sex om inte abort var tillåtet?
    Vad tjänar män på det? skulle min man tjäna på det? varför skulle han 
    ha mindre sex tycker du? 
    Tycker du att om min man får mindre sex är det mer rättvist mot dom män som inte får sex? 
    Vad tjänar andra män på att jag och min man skulle ha mindre sex? 
    Hur menar du att det hjälper ensamma män att jag och min man skulle ha mindre sex?
    Folk har haft sex genom tiderna, knappast att par speciellt om man lever ihop skulle ha mindre sex om aborträtten ändrades och på vilket sätt hjälper det ensamma män? 
    Dom får ju inte mer sex för det, skulle det hjälpa dig på något sätt om min man hade sex mer sällan? 

    Ja det är tråkigt för dig om du vill ha sex men inte har någon att ha det med, det är självklart jobbigt för dig och något jag beklagar men förstår inte vad du skulle vinna på att min man fick mindre sex, känns ju bara missunnsamt.
    Som att får inte jag sex ska ingen annan ha det heller, hör du inte hur missunnsamt det låter? 
    Så om du träffar en kvinna ska du inte få ha sex då du ska tänka på andra ensamma män? blir dom hjälpta av det?
  • Anonym (.....)
    AlbertSchweinstein skrev 2024-03-05 17:18:47 följande:
    Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

    Det har alltid funnits en naturlig balans. Kvinnor har alltid varit de som bestämt när det blir sex, och det har alltid varit kvinnor som väljer. Men kvinnor blir gravida, vilket förr i tiden innebar en stor risk. För 200 år sedan var det inte alls ovanligt att kvinnor dog då de födde. Hög risk resulterar i stor försiktighet. En balans, helt enkelt.

    Men idag finns skattefinansierad barnavård. Kvinnor dör i princip aldrig då de föder idag. P-medel finns som gör att kvinnor själva kan välja om de ska bli med barn eller inte.

    Vad som har hänt är alltså att kvinnorna har fått bort i princip all risk, samtidigt som de behållit alla fördelar. För det är fortfarande så att det är kvinnor som bestämmer när det blir sex, det är kvinnor som väljer män (väldigt sällan tvärtom) och det är kvinnor som bara behöver vänta på att en man ger dem uppmärksamhet och tar kontakt.

    Frågan är då hur vi stoppar det sexuella matriarkatet? Hur får vi en balanserad sexmarknad mellan kvinnor och män igen? Dags att begränsa abort?


    Såna här trådar får en att bara vilja dunka huvudet i väggen, eventuellt skratta hysteriskt.

    SHIT POMMES SÅ GÖTT VISSA MÄN HAR DET att deras största problem är att de inte ALLTID SJÄLVA FÅR VÄLJA när de ska LIGGA!!

    Gå ner på bolaget och köp en flaska champagne och fira att du lever ett otroligt privilegierat liv
Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?